Forrest Gump - Winston Groom

10:41:00

Pretpostavljam da su istinski filmofili gledali film koji je nastao po ovoj knjizi i osvojio čak 6 Oskara (najbolji film, režija, adaptirani scenarij, glavni glumac, specijalni efekti, montaža). Prilikom razgovora s onima koji su gledali film, iznenadila sam se koliko je simpatičnih i dobrih detalja izostavljeno. Nakon objavljivanja filma i kritike su bile podijeljene, jer su neki smatrali da je roman previše izmijenjen , a najviše zamjerki bilo je upućeno izgubljenom satiričnom kontekstu originalnog romana Winstona Groom-a koji je zamijenjen patetikom, te navodno rasističkom tonu prema crncima. Kao i obično, film nisam gledala i već je svima oko mene dobro poznato da je skoro pa nemoguće da se odlučim za film. Knjigu ništa ne može zamijeniti, pa je tako i ovaj put bila moj izbor.



Radnja romana počinje od Forrestovog djetinjstva koje provodi s mamom, često skriven od druge djece koja su ga zadirkivala. Zato jer je mentalno zaostao i njegov kvocijent inteligencije je ispodprosječan, 75. No, u nekim situacijama pokazuje nadprosječnu sposobnost, genijalnost, pa su matematika i fizika za Forresta nešto jako jednostavno i što s lakoćom rješava, te mu znanje iz ovih oblasti donosi nekoliko avantura u životu.  Zadirkivali su ga svi osim Jenny Curran, koja je, kako Forrest kaže, čak dozvoljavala da hoda pored nje. Kako su odrastali tako su im životni putevi često bili isprepleteni.

Knjiga je pisana riječima Forresta i s ono malo njegovog znanja o gramatici, ali svejedno jako simpatično. Zato, neka vas ne iznenadi kad već na početku pročitate jerbo ili idijot. To je Forrest. Posebno sam se nasmijala na senfič (sendvič) i kada je šahovsku figuru pijun, nazvao špijun.


Svijet viđen očima mentalno zaostalog čovjeka, neiskvarenog, krajnje iskrenog i punog poštovanja prema svima. Pa koliko god to bilo dobro ili loše. Možda rečenica "Moram piškit" nije primjerena da se izgovori u prisustvu predsjednika države, ali Forrest je i ovo izgovorio.
On je bez predrasuda i uvijek se trudi napraviti ono što smatra da je ispravno.
Njegovo putovanje počinje još od djetinjstva, pa sve do kraja knjige upoznat ćete jako zanimljivu galeriju likova s kojima Forrest dolazi u dodir i proživljava svoje avanture, zgode i nezgode, te obilazi mnoga mjesta, mameći svako malo na lice smiješak. Ali ponekad se i tuguje s Forrestom. Opet na njemu svojstven način.
Ispod su samo dva zanimljiva dijela, a knjiga krije još mnoštvo sličnih.

Daklem predsjednik Mao ugazi u vodu i počne plivat, narod podigne čaše i svi drugi Kinezi počnu veselo cvrkutat. Prepliva pol rijele, prestane plivat i mahne nam rukom. Mi odmahnemo njemu.
Za jednu minutu, on mahne opet, a mi odmahnemo njemu.
Ne prođe dugo, a predsjednik Mao mahne treći put i svima sine da on ne maše nego se utaplja!

Američko Ministarstvo vanjskih poslova poslalo je s nama tipa koji nam govori kako da se ponašamo u blizini Kineza, i od svih koje sam sreo, on jedini nije simpatičan. Zapravo dosadan ko proljev. Zvao se gospodin Wilkins. Ima crne tanke brčiće, uvijek nosi akten tašku i pazi jesul mu cipele očišćene, hlače speglane a košulja čista. Kladim se da si izglanca šupak kad ujutro ustane.


Kad sam počela s čitanjem knjige, prvih nekoliko stranica baš i nisam bila sigurna da li sam trebala izabrati baš Forresta ili možda odlučiti se za neku veseliju knjigu. No, svaka naredna stranica i malo bolje upoznavanje s Forrestom, ubijedili su me da ni slučajno ne trebam ispustiti knjigu uz ruku i da je ovdje skriveno mnoštvo zanimljivosti, ali i nekih jednostavnih životnih mudrosti. Bez obzira što rekao ili učinio, Forrest je simpatičan i sigurno vrijedan čitanja, pa i onih skoro pa nemogućih nekoliko situacija, u njegovom slučaju se čine itekako mogućim i nisam ih shvatila kao zanesenost pisca i pretjerivanje :)

"Ima situacija kada ne možeš dozvoliti da ti ispravne stvari stoje na putu", reče jednom Forrest Gump.

You Might Also Like

10 komentari

  1. Žalosno mi je to što jako puno ljudi ne zna da je poznati film zapravo ekranizacija knjige. Čitala sam knjigu i gledala film te mogu reći da je film stvarno dobro napravljen, ali knjiga je knjiga :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Oprostićemo što ne znaju :) Ja se ne mogu pohvaliti da sam gledala film, ali čim se kraj razlikuje u filmu i knjizi, to nije to, odmah neka druga priča :)

      Izbriši
  2. Ja nažalost knjigu nisam čitala, ali film sam gledala više puta. Meni je to film života, nade, snage, volje, lišen ograničenja. Bit će red pročitati i knjigu jer mi je film predobar, a kako sama kažeš većinom je knjiga knjiga :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Sviđa mi se kako si s ovih nekoliko riječi opisala film, a nešto od ovog se može iskoristiti i za opisivanje knjige. Ima nešto posebno u njoj. Svakako pročitaj da vidiš koja je to knjiga zaslužna za film koji si više puta gledala :)

      Izbriši
  3. Nisam znala da postoji knjiga! Drago mi je što sam saznala, morat ću ju pročitati čim ju pronađem! Film je jako lijep i dirljiv, teško je ostati ravnodušan. Osim toga, scena kako Forrest na klupi sjedi s bombonjerom je kultna - "Život je kao bombonjera, nikada ne znaš koji okus ćeš dobiti." (ili tako nekako)

    Inače izbjegavam knjige koje su pretvorene u film - ili je film bolji od knjige ili film totalno unakazi knjigu. No ima jedna knjiga i ekranizacija koju bih ti svakako preporučila. "Okajanje" (ili kako je u BiH prevedeno "Iskupljenje"). Odlična knjiga i odlična ekranizacija, a opet film ne prati knjigu doslovno. Jesi li možda gledala/čitala?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Da, da, knjiga je "krivac" za film :) Vjerujem da ćeš lako doći do nje, samo provjeri gdje Algoritam prodaje svoja izdanja. I knjiga ima jako dobrih situacija, za koje kažu da nisu dobile svoje mjesto u filmu. Ali, vjerujem da ćeš i knjigu s uživanjem pročitati.

      Nisam gledala film, nisam čitala knjigu, ali evo, odmah sam zapisala pa ću potražiti knjigu prvom prilikom :)

      Izbriši
  4. nažalost nisam još čitala knjigu :/
    ali tvoj osvrt na nju je predivan i uspijela si me zainteresirati :) :)
    posebno sam se nasmijala na "senfič" i "špijun" hehe
    posebno me privlači to što u prvom licu govori čovjek, koji je neiskvaren, sigurno je poseban doživlja čitati takvu knjigu :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala, hvala :)) Senfič i šijun i još mnogo sličnih riječi je izgovorio Forrest :D Meni je posebno simpatičan ovaj dio kad predsjednik Mao ulazi u vodu :D
      Zadnju rečenicu potpisujem bez bilo kakvih izmjena :))

      Izbriši
  5. Volim tvoje postove o knjigama, iako rijetko komentarisem sto vjeruj mi nije iz neke zlobe, da to namjerno radim vec mi bukvalno 24h u danu nisu dovoljna - samo sam ti zeljela reci kako su mi ovi postovi mozda i najdrazi kod tebe. Eto, sada znas :D :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ne zamjeram ja što nema komentara, a još manje mislim da se radi o zlobi :) I da znaš da mi je drago što si ostavila baš sad ovaj komentar, imam kez od uha do uha :D Eto, baš ti hvala :D :*

      Izbriši